Hoppa till innehållet
Män Kvinnor Jackor Klänningar Tröjor & Koftor Skor Väskor

Varukorg

Din varukorg är tom

Returpolicy

Vi är angelägna om att skapa den bästa köpupplevelsen för dig, men vi förstår att det ibland uppstår en situation där en vara inte passar dig och du behöver byta eller returnera den.


Du kan byta eller returnera din beställning inom 14 dagar efter att du mottagit paketet. Vilket innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet av din vara på dig att begära en retur. Om det har gått mer än 14 dagar sedan du fick din produkt kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalning eller byte.

För att initiera en retur kan du kontakta oss på support@lindkvists.se, ange orderbekräftelsenummer, namn och efternamn, e-post eller telefonnummer, om du vill ha återbetalning eller byte av varan, anledning och bifogad bilder på de defekter som finns. När begäran har mottagits kommer vår kundtjänst att vidarebefordra den till det relevanta teamet som kommer att utvärdera det för att bekräfta resultatet.

För att vara berättigad:

1. Din returnerade vara måste vara i det skick du fick den.

2. Varan ska returneras oanvänd och otvättad i originalförpackning med alla tillhörande etiketter. I annat fall förbehåller vi oss rätten att vägra en sådan retur i enlighet med våra försäljningsvillkor.

3. I händelse av att varan INTE returneras i samma skick som kunden tog emot den förbehåller sig lindkvists-butiken rätten att vägra byte eller återbetalning.

Byte eller återbetalning är INTE tillåtet  i fall av: 

  1. fel storlekar av kunden trots förekomsten av storleksguiden, med mått i cm, på varje sida av klädesplaggen.
  2. vid skada på produkten av kunden när den väl kommit hem.
  3. om kuriren inte hittar mottagaren vid leveranstillfället frånsäger sig lindkvists allt ansvar.
  4. om kuriren verkar ha levererat paketet, lindkvists
  5. I händelse av att kunden inte rapporterar defekten på varan, bevisa med fotografier, inom 24 timmar efter mottagandet av detsamma.
  6. I händelse av underlåtenhet att svara inom 72 timmar från lindkvists svar på returförfrågan förbehåller sig företaget rätten att inte fortsätta med returen och återbetalningen.

lindkvists förbehåller sig rätten att begära att kunden skickar bilder på den mottagna varan via e-post som visar defekten eller bristen på överensstämmelse.

4.Returadress:
ENHET 5008 5/F YAU LEE CTR
NO.45 HOI YUEN RD KWUN TONG
HONG KONG
Hong Kong Manido Co., Ltd.

VIKTIG ANMÄRKNING

Vårt företag har åtagit sig att tillhandahålla korrekt och detaljerad information om de produkter som erbjuds, inklusive tydliga beskrivningar, tekniska specifikationer och bilder. Det är dock viktigt att inse att individuell uppfattning kan variera beroende på kunden. Av denna anledning vill vi förtydliga att personliga förväntningar eller subjektiva uppfattningar om färg, struktur, material eller estetiska aspekter av produkterna inte anses vara giltiga skäl för att göra en retur.

Vi inser att varje kund kan ha en unik uppfattning när det gäller att utvärdera en produkt. Skillnader i subjektiv uppfattning kan dock inte betraktas som defekter eller felaktigheter i produkten. Dessutom vill vi lyfta fram några viktiga aspekter:

a) Variation i färger : Observera att färgerna på produkterna som visas på vår sida kan skilja sig något från varans faktiska färger. Denna färgvariation anses inte vara en defekt eller bristande överensstämmelse. Därför är det inte en giltig grund för retur eller återbetalning, eftersom sådana skillnader kan bero på bildskärmsinställningar eller andra tekniska faktorer. 

b) Subjektiv uppfattning : Subjektiv uppfattning eller personliga förväntningar uppvägs av närvaron av specifik information och storleksguider på produktsidorna. Denna information återspeglar själva produktens verklighet så troget som möjligt. Därför är personliga förväntningar eller subjektiva uppfattningar inte en giltig grund för ersättning. 

Vi är angelägna om att säkerställa att produktinformationen är så korrekt och transparent som möjligt, för att hjälpa våra kunder att fatta välgrundade beslut. Om du har några frågor eller funderingar om produkterna innan du köper, uppmuntrar vi dig att kontakta oss för ytterligare förtydligande.


1. BYTE

I händelse av att den mottagna varan inte stämmer överens med den storlek som valts har du möjlighet att byta varan mot en större/mindre storlek eller med någon annan vara på vår sida.
Du måste returnera varan du vill byta senast 14 dagar efter mottagandet av paketet.
Du kommer att få alla instruktioner, inklusive adressen för att returnera paketet, till din e-postadress efter att ha kontaktat oss.
Bytet kommer att skickas så snart paketet är mottaget och besiktigat på vårt huvudlager.
Ändring av storlekar är inte tillåtet om kunden gör fel vid beställning trots att han har tittat och mätt med hjälp av lämplig storlekstabell. Vidare är storleksändringar eller returer/återbetalningar inte tillåtna om kunden inte har konsulterat samma storleksguide som finns på varje sida innan köp.

Obs : Vi erbjuder inte returer eller byten om det finns förseningar. Om du har några frågor eller funderingar om vår returpolicy, vänligen kontakta vår kundtjänst på support@lindkvists.se

Storleken på föremålen kan skilja sig med 1/3 centimeter från deklarationen på storlekstabellen. Efter att ha noterat detta accepterar kunden genom att köpa följande möjlighet.

Genom att köpa intygar du att du har tagit hänsyn till returpolicyn, med efterföljande godkännande av densamma.

2. ÅTERBETALNING

Du måste returnera varan, din retur måste ha ett spårningsnummer, som delas med oss. På så sätt kan vi se exakt när din retur har anlänt till vårt lager och initiera en återbetalning omedelbart. Utan ett spårningsnummer kan vi inte spåra din försändelse och din rätt till återbetalning löper ut eftersom vi inte kan bekräfta om din beställning faktiskt har kommit fram.


VIKTIGT:


Du kan returnera paketet via valfri logistiktjänst. Tyvärr täcker vi INTE fraktkostnaderna för ditt paket, så vi rekommenderar att du väljer det billigaste leveransalternativet med spårningsalternativet.
All budtjänst för returer är tillåten, med fraktkostnader som betalas av kunden.
Vi återbetalar ditt köp inom 14 dagar efter att vi mottagit ditt paket på vårt huvudlager i Asien.
Återbetalningen kommer att göras till den betalningsmetod som användes för köpet om inte annat anges av kunden eller interna problem.

Tack för din förståelse.

 

Kontakta säljaren för en tvist/återkravsbegäran

Om konsumenten har för avsikt att lämna in en tvist eller begäran om återkrav till banken eller betaltjänstleverantören är det obligatoriskt att kontakta säljaren först. Konsumenten ska skriftligen informera säljaren om problemet och ge denne möjlighet att lösa det. Detta kan göras via e-post eller genom kontaktformuläret på vår hemsida. Om säljaren inte svarar inom rimlig tid eller om problemet inte är löst till konsumentens belåtenhet, kan konsumenten överväga att lämna in en tvist eller en begäran om återkrav. Genom att först kontakta säljaren ger konsumenten möjlighet att lösa problemet snabbt och effektivt utan inblandning av tredje part.